Pitäisikö kouluttaa ihmisiä vai parantaa järjestelmiä?
Nerokas pedagogi Stephen R. Coveyn esittämä kysymys on osuva ja oivallinen: Pitäisikö kouluttaa ihmisiä vai parantaa järjestelmiä? Ohjaavatko tuotantomittarit kehittymään? Meillä on tuotantomittarit, jotka ohjaavat yksilöitä tekemään tulosta. Valitettavan usein se tapahtuu hinnalla, joka ei palvele kokonaisuutta. Kun palkitaan yksilöitä, syntyy kilpailua. Ja kun kilpaillaan, yhteistyö kärsii. Lopputuloksena kasvu sakkaa… ja sen tunnemme nyt nahoissamme. […]
Pitäisikö kouluttaa ihmisiä vai parantaa järjestelmiä? Read More »
